Stichting Holland Hotels, waar in totaal 81 traditionele familiehotels in Nederland bij zijn aangesloten, zet een nieuwe koers om de marktpositie opnieuw te bewijzen. Begin 2009 moet de nieuwe stijl gloreren.
De belangrijkste aanleiding voor de herpositionering van de hotelgroep is het teruglopend aantal deelnemers en een daling in reserveringen bij de hotels. De organisatorische wijzigingen en nieuwe doelstellingen worden doorgevoerd onder aanvoering van de onlangs aangetreden voorzitter Karin Brandt.
Onvoldoende
Brandt: "Holland Hotels is een fantastische concept dat perfect inspeelt op de behoefte van een grote bevolkingsgroep naar ambachtelijkheid, gastvrijheid, natuur en een uitstekende keuken. Wij zijn in het verleden echter nooit een marketinggestuurde organisatie geweest en wij zijn onvoldoende meegegaan in de nieuwe distributietechnieken die de digitale snelweg biedt. Bovendien heeft de concurrentie ook niet liggen slapen en is zij in staat geweest enig marktaandeel bij ons weg te snoepen."
Internet
Stichting Holland Hotels wil nu het tij keren en zich vooral concentreren op de optimalisatie van de website, de vindbaarheid van de aangesloten hotels en verbetering van de boekbaarheid.