Advertorial

Innovatief wervingsproces voor INK Hotel

Het nieuw te openen INK Hotel Amsterdam heeft een bijzondere manier gevonden om nieuw personeel te werven. In plaats van een traditioneel wervingsproces komt INK met ‘What is your story?’ De campagne is nu al een succes, binnen een etmaal was de campagnewebsite al 2500 keer bezocht en waren er 150 sollicitaties binnen.

Nergens vindt men zoveel verhalen als in een hotel, maar het creëren van deze verhalen gaat niet vanzelf. Een creatief en ongedwongen hotel valt of staat met de professionaliteit en flexibiliteit van haar medewerkers. Om binnen zulke vrijheden te kunnen navigeren, is een bijzonder karakter nodig. Een bijzonder personage.

Bijzondere aanpak
In een industrie die bekend staat om haar traditionele en soms rigide processen besloot Joachim de Looij, general manager van het INK Hotel, dat hij het anders wilde aanpakken. “Het aantrekken van bijzondere mensen, vergt een bijzondere aanpak,” aldus De Looij. Dankzij de nieuwe campagne kunnen sollicitanten hun eigen verhaal op een geheel eigen manier vertellen: met bijvoorbeeld een filmpje, collage of gedicht.