De Kuyper bouwt met Humphrey’s aan cocktails

Koninklijke De Kuyper helpt horecaondernemers die met cocktails aan de slag willen in hun zaak, met advies, tools, training en expertise. Rob Adriaanse, eigenaar van Humphrey’s restaurants, ging de samenwerking met De Kuyper aan. Een schot in de roos. “De Kuyper denkt op alle vlakken mee.”

Humphrey’s gaat cocktails serveren. Vanwaar die keuze?

“We hebben de afgelopen tijd aangegrepen om goed te kijken naar wat de markt doet en te bepalen waar we heen willen met Humphrey’s. Wij hebben besloten om van onze zaken echt premium restaurants maken en in te zetten op de trends van nu: lokaal, vega en vegan en biologisch. Daarnaast zien we dat zeker jonge mensen het leuk en spannend vinden om bijzondere drankjes uit te proberen en bereid zijn om daar geld aan uit te geven. Daar spelen we op in.”

Hoe passen cocktails in jullie concept?

“Corona heeft de wereld op z’n kop gezet: iedereen is anders gaan leven en denken en dat zorgt ook voor andere eet- en drinkmomenten: gasten komen de hele dag door samen in de horeca. Ik denk dat cocktails voor ons dan ook heel interessant zijn als aperitief, rond borreltijd. In Amerika zie je al steeds meer dat gasten naar een restaurant gaan om te borrelen, soms zelfs zonder er uitgebreid te eten. Maar misschien gaan we ook wel cocktails serveren bij de lunch. En we onderzoeken of een ‘clubbing moment’ voor onze gasten interessant is, zodat ze na het diner nog wat blijven drinken, als dan niet met extra entertainment erbij. Met cocktails krijg je mensen enthousiast, geloof ik. Het is een hele leuke manier om aan upselling te doen.”

Hoe hebben jullie de cocktailkaart ontwikkeld?

“Daarvoor zijn we een samenwerking aangegaan met De Kuyper. Zij hebben ons geadviseerd en we hebben samen gekeken naar wat er mogelijk is binnen ons concept. Op advies van De Kuyper beginnen we met acht cocktails op de kaart, waarvan één of twee signature cocktails. De overige worden bekendere cocktails, van hoge kwaliteit maar wel relatief simpel te bereiden. We blijven een restaurant en willen voorkomen dat gasten twintig minuten op hun drankje moeten wachten.”

Waarom hebben jullie voor De Kuyper gekozen als partner?

“Om verschillende redenen. Om te beginnen vind ik het een heel mooi familiebedrijf, met een lange, rijke historie en korte communicatielijnen. Als je er rondloopt, voel je de passie, die leeft daar echt. De Kuyper heeft daarnaast een prachtig, breed portfolio van premium whiskey’s, gins en rumsoorten, die heel goed passen bij onze wens om Humphrey’s een niveau hoger te brengen. Dat De Kuyper een Nederlands merk is, sluit bovendien heel mooi aan bij onze doelstelling om 80 procent van onze producten ‘lokaal’ in te kopen. We mogen echt trots zijn dat we dit soort mooie bedrijven gewoon hebben in Nederland.”

Hoe heeft De Kuyper verder geholpen bij het starten van jullie cocktailconcept?

“Onze bartenders hebben voor de opening allemaal een opleiding gehad bij De Kuyper, zodat ze nu goed getraind zijn en met de cocktails aan de slag kunnen. De Kuyper denkt eigenlijk op alle vlakken mee, dus ook over de prijzen die je voor een cocktail kunt vragen en de marge die je daarmee pakt. Ik ben heel blij met de samenwerking.”

Wil je ook aan de slag met cocktails in jouw horecazaak?
Koninklijke De Kuyper ondersteunt je er graag bij met cocktailadvies, de juiste tools, een menukaart op maat of een personeelstraining!
Kijk voor meer inspiratie op www.dekuyper.nl of neem contact op met sales@dekuyper.nl

Tags: 

Gerelateerd nieuws