AB InBev bedankt zorgprofessionals met 0,0%
Branchenieuws

AB InBev bedankt zorgprofessionals met 0,0%

Op de Dag van de Verpleging geeft Bierbrouwerij AB InBev een rondje Jupiler 0.0% aan ziekenhuizen en zorginstellingen in Nederland. Met dit gebaar wil de brouwer zorgprofessionals extra bedanken voor hun werk tijdens de COVID-19 crisis.

In totaal zijn 13.000 blikken Jupiler 0.0% geschonken aan zorgprofessionals van tien ziekenhuizen en zorginstellingen in Midden- en Zuid-Nederland. Daarnaast kondigt de brouwer aan advertentieruimte voor grootschalige buitenreclame ter beschikking te stellen aan COVID-19 preventiecampagnes, onder meer in Amsterdam. Eerder doneerde de brouwer al duizend kratten 0.0% bier aan vrijwilligersorganisaties in heel Nederland en werd 100.000 liter handgel en ontsmettingsmiddel aan de gezondheidszorg gedoneerd, gemaakt van de restalcohol die overblijft na het brouwen van alcoholvrij bier.

13.000 blikken Jupiler 0,0%

Nicolas Bartholomeeusen, algemeen directeur Bierbrouwerij AB InBev: “Vandaag is het de Dag van de Verpleging en daarom vinden we het belangrijk zorgprofessionals extra te bedanken voor hun fantastische werk in deze uitzonderlijke tijden. Gisteren hebben we daarom bijna 13.000 blikken Jupiler 0.0% gebracht naar tien ziekenhuizen en zorginstellingen, onder meer naar het Elkerliek Ziekenhuis in Helmond. We hopen dat zorgprofessionals vandaag daarom samen, uiteraard op 1,5 meter afstand, kunnen proosten en zich extra gewaardeerd voelen.”

Dag van de Verpleging

Bartholomeeusen: “De afgelopen weken zijn we door meerdere instellingen benaderd met de vraag of we iets konden betekenen voor de Dag van de Verpleging. Vandaar dat we zelf ook ziekenhuizen en zorginstellingen zijn gaan benaderen, aangezien we merken dat dit gebaar erg op prijs wordt gesteld. Om alle vrijwilligers in Nederland te steunen, doneerden we in april al duizend kratten Hertog Jan 0.0% aan vrijwilligersorganisaties in heel Nederland. Vandaag maken we ook bekend ingekochte advertentieruimte van grote billboards in de openbare ruimte ter beschikking te stellen aan COVID-19 preventiecampagnes. Onder meer in Amsterdam-centrum stellen we een billboard van twintig bij tien meter beschikbaar voor de COVID-19 campagne van FIFA, die focust op hygiënemaatregelen. De campagne zal vanaf 1 juni in Amsterdam te zien zijn. Afgelopen maand stelden we ook al 100.000 liter handgel en ontstemmingsmiddel ter beschikking aan de gezondheidszorg in heel Europa, waaronder in Nederland. Zo hopen we als brouwer een kleine bijdrage te kunnen leveren in de strijd tegen COVID-19”.

Wil je op de hoogte blijven van al het horecanieuws in de coronacrisis? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief van Entree Magazine!

Gerelateerd nieuws